امیر کبیر (شیز سابق)

وبلاگ تحلیلی مسائل انتخاباتی ایران

امیر کبیر (شیز سابق)

وبلاگ تحلیلی مسائل انتخاباتی ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:نظارت مردمی مهم‌ترین عامل مهار طغیان‌ها

رییس مجلس خبرگان رهبری: هر وقت مردم به صورت همگانی وارد صحنه شده‌اند، به اهداف خود رسیده‌اند * همان‌گونه که اجبار در اصل دین اسلام مطرود است، در انقلاب اسلامی نیز کسی نمی‌تواند مردم را در تعیین سرنوشت خویش در تنگنا قرار دهد* شاید بعضی‌ها به عمد یا غیرعمد درصدد مخدوش کردن این اصل باشند، اما ساختار نظام حتی در انتخاب رهبری بر اساس اراده مردم است* بر اساس استنادات قرآنی و اصول علمی جامعه‌شناسان، هر انسان و جامعه‌ای در معرض طغیان است و نظارت مردمی مهم‌ترین عامل مهار طغیان‌ها است* بر اساس قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی از وظایف رهبری است که رهبری به مجمع تفویض کردند و مجمع نیز بر اساس آیین‌نامه‌ای نه چندان قوی نظارت می‌کند

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا:

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انقلاب اسلامی کسی نمی‌تواند مردم را در تعیین سرنوشت خویش در تنگنا قرار دهد.


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز شنبه در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه گیلان با تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا، انقلاب اسلامی را در طول 50 سال مبارزه، پیروزی و تثبیت و تداوم، بر اساس خواسته مردم دانست و اظهار کرد: همان‌گونه که اجبار در اصل دین اسلام مطرود است، در انقلاب اسلامی نیز کسی نمی‌تواند مردم را در تعیین سرنوشت خویش در تنگنا قرار دهد.

رییس مجلس خبرگان رهبری اراده‌ مردم را اصل انکارناپذیر انتخاب مسوولیت‌های مهم کشور دانست و گفت: شاید بعضی‌ها به عمد یا غیرعمد درصدد مخدوش کردن این اصل باشند، اما ساختار نظام حتی در انتخاب رهبری بر اساس اراده مردم است.

وی تاریخ را سرشار از حوادث و درس‌های عبرت‌آموز دانست و گفت: ثابت شده است که هر وقت مردم در رسیدن به اهداف خویش به صورت همگانی وارد صحنه شده‌اند، به اهداف خود رسیده‌اند.

وی نظارت مردمی بر حکومت را جدی دانست و گفت: بر اساس استنادات قرآنی و اصول علمی جامعه‌شناسان، هر انسان و جامعه‌ای در معرض طغیان است و نظارت مردمی مهم‌ترین عامل مهار طغیان‌هاست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توضیح درباره‌ چگونگی نظارت این مجمع و جایگاه قانونی آن گفت: بر اساس قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی از وظایف رهبری است که رهبری به مجمع تفویض کردند و مجمع نیز بر اساس آیین‌نامه‌ای نه چندان قوی نظارت می‌کند.

در آغاز این دیدار چند تن از دانشجویان عضو انجمن اسلامی به بیان دیدگاه‌های خویش در مسائل مختلف پرداختند و سوالاتی را نیز مطرح کردند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

نظرات 1 + ارسال نظر
دنیز پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 13:19 http://daryaadaar.persianblog.ir

اشتباه لپی شده.باید حضرتش بفرمایند :نظاره ی مردم.مردم فقط شاهد این هستند که عدهای دارند کارهایی می کنند.منظورشون اینه که نظارت بر مردم ومهار اعتراضاتشون با هر وسیله ای عامل مهار طغیان هاست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد