امیر کبیر (شیز سابق)

وبلاگ تحلیلی مسائل انتخاباتی ایران

امیر کبیر (شیز سابق)

وبلاگ تحلیلی مسائل انتخاباتی ایران

یک نظر

احمد مسجد جامعی:
موسوی مانند خاتمی علائق فرهنگی و هنری دارند
قلم - موسوی نیز مانند خاتمی علائق فرهنگی و هنری دارند و طبعا در این حوزه تجربیات گذشته شان راه‌های آینده‌شان را روش می کند
احمد مسجد جامعی گفت: آقای مهندس موسوی نیز مانند آقای خاتمی علائق فرهنگی و هنری دارند و طبعا در این حوزه تجربیات گذشته شان راه‌های آینده‌شان را روشن می‌کند.
به گزارش خبرنگار قلم نیوز، این عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط فعلی آنچه که آقای خاتمی به عنوان اصلاح طلبی مطرح می‌کند به عنوان راه حلی اساسی برای نظام است و از حد یک شعار سیاسی خارج شده؛ بلکه فضای عمومی را به خود اختصاص داده و گروه کثیری از علاقه‌مندان به بهبود وضعیت فعلی را در بر می‌گیرد و طبعا با کسانی که شعارهایشان تطابق بیشتری با آقای خاتمی داشته باشد نزدیک‌تر خواهند بود، تشخیص آن نیز چندان دشوار نیست چون آقای خاتمی در این حوزه تقریبا نظراتش را صریح بیان کرده و صراحتی که ایشان داشته است راه را برای علاقه‌مندان به ایشان روشن خواهد کرد.
وی گفت: آقای مهندس موسوی از حوزه فرهنگ و هنر هستند و این را بسیار مبارک می‌دانم؛ چرا که چهره‌هایی که به عواطف و علائق انسانی و نظام اخلاقی و ارزش‌های فرهنگی این جامعه اعتنا دارد، آن را لمس می‌کنند، درک می‌کنند و با آن زیسته‌اند طبعا برای وضعیت آینده، بهتر و تاثیرگذارتر خواهند بود.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحلیل فضای انتخابات پس از انصراف آقای خاتمی گفت: آقای خاتمی با نگاهی اخلاقی وضعیتی را پیش آوردند و در این چارچوب هم دیدگاه‌ها و نظرات خود را گفته‌اند. تحلیل ایشان را نسبت به شرایط و امیدهایی که نسبت به آینده دارند و چشم اندازی که ترسیم می‌کنند، می‌پذیریم و آن را به عنوان راهکار تلقی می‌کنم.
مسجد جامعی گفت: متاسفانه در شرایط فعلی مقداری فرهنگ عمومی و اعتماد در صورت‌های مختلف آن در جامعه ما آسیب دیده است و توجه به اخلاق و ادب در سطوح و شرایط مختلف می‌تواند این اعتماد را باز گرداند و شرایط گفت و گو را در جامعه فراهم کند و تضادها را کاهش بدهد و طبقه‌بندی‌ها را کم کند. منیت‌ها و مطلق کردن مسائل و ندیده گرفتن آنها به سطوح مختلف اخلاق جامعه آسیب زده است.
وی گفت: جامعه ما با سابقه و فرهنگ است و ظرفیت گفت و گو و استفاده و بهره‌برداری از امکانات گروه‌های مختلف را داریم. تنوعی که در ایران وجود دارد و محدودیت های مختلفی که شکل گرفته به عنوان فرصت است و تهدید نیست. نباید از موضع تهدید با آنها برخورد کرد و باید توجه کنیم که با استفاده از همه این ظرفیت‌هاست که می‌توانیم ایران بهتری داشته باشیم و از سرمایه موجود دفاع کنیم. این مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنیم و تا به انسجام در سطح ملی برسیم و از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم و رفتاری اخلاقی را مبنای مناسبات خود قرار دهیم و بتوانیم فضا و جامعه‌مان را پر طراوت کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد