امیر کبیر (شیز سابق)

وبلاگ تحلیلی مسائل انتخاباتی ایران

امیر کبیر (شیز سابق)

وبلاگ تحلیلی مسائل انتخاباتی ایران

اعتراض موسوی به اتفاق ژنو

اید از مشاوران رئیس جمهور گله کرد که چرا چنین وضعیتی را پیش بینی نکرده اند تا موجبات وهن نظام فراهم نشود. نمی توانیم به کسانی که به سمبل نظام و رئیس دولت توهین می کنند معترض نباشیم اما بحث توهین به رئیس جمهور با گله مندی از مشاوران ایشان متفاوت است . نمی توانیم صرف گفتن کلمات حماسی این مسئله بپوشانیم چون اتفاقات این گونه شأن ایران و ایرانیان را تحت شعاع قرار می دهد .

کد خبر: 1240326005تاریخ انتشار:ساعت ۱۹:۳۰ روز ۰۱ اردیبهشت
 
اخبار ویژه

هندس میر حسین موسوی به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه منابع طبیعی گرگان و در جمع دو هزار نفری دانشجویان این دانشگاه حضور یافت.


میر حسین موسوی در پاسخ شفاهی یکی از دانشجویان درباره تنظیم جایگاه ریاست جمهوری در سال های اخیر و با توجه به توهین بی سابقه در نشست ژنو به رئیس جمهور ایران ، گفت : واقعه ژنو و توهین به رییس جمهور که نماد ملت ایران است بسیار تاثر برانگیز است و هر کسی را ناراحت می کند و ما نیز نسبت به این مسئله معترضیم .


مهندس موسوی با گله مندی مشاوران احمدی نژاد که در این نشست با وی همراه بودند ، گفت : باید از مشاوران رئیس جمهور گله کرد که چرا چنین وضعیتی را پیش بینی نکرده اند تا موجبات وهن نظام فراهم نشود. نمی توانیم به کسانی که به سمبل نظام و رئیس دولت توهین می کنند معترض نباشیم اما بحث توهین به رئیس جمهور با گله مندی از مشاوران ایشان متفاوت است . نمی توانیم صرف گفتن کلمات حماسی این مسئله بپوشانیم چون اتفاقات این گونه شأن ایران و ایرانیان را تحت شعاع قرار می دهد .


وی خاطر نشان کرد حضور در چنین فضاهایی که اتفاقاتی از این قبیل در آن دور از ذهن نیست ، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و جایگاه ملت ایران حفظ شود .


میر حسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم تعامل مطلوب میان قوای سه گانه کشور گفت: کشور ارکان گوناگونی دارد و هر قوه به نوعی مشروط است. بحث این است که آیا یک تعامل و انتظام مناسب برای همیاری و همکاری مورد توجه اهداف انقلاب در کشور وجود دارد یا خیر.


وی افزود در این زمینه دولت و رییس جمهور وظایف وسیعی دارند و قوه مجریه در اجرای قانون اساسی و در امور جاری کشور نقش مهمی دارد.


اما سوال این است که آیا دولت این وظایف را به خوبی انجام داده یا خیر؟ یکی از دلایل حضور من در انتخابات ، کوتاهی دولت در همین زمینه بوده است.


وی در خصوص تعامل مجلس و دولت گفت مجلس و دولت از لحاظ تفکر با یکدیگر همسو هستند اما می بینیم که بین آنها اختلافاتی وجود دارد و شاهد مقابله بین دولت و مجلس هستیم.


وی با اشاره به طرح افزایش اختیارات رییس مجلس گفت: ممکن است ما در نظام نیازمند کارآمدی بیشتر باشیم که باید در رفع آن بکوشیم. اما مهمتر از آن تعامل مطلوب قواست. وی در ادامه با اشاره به لایحه حمایت از خانواده گفت نمونه این عدم هماهنگی ها در این لایحه و مسئله چندئ همسری بود که پس از ایجاد سر و صدا زیاد در کشور، روند پیگیری آن لایحه متوقف شد. این ناهماهنگی ها مشکلات اساسی برای کشور ایجاد می کند که با تعامل سه قوه قابل حل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد